Publication
Perspetivas de estudantes do ensino superior politécnico sobre a transição para o ensino remoto de emergência
dc.contributor.author | Correia, Marisa | |
dc.contributor.author | Silva, Perpétua | |
dc.date.accessioned | 2021-09-21T14:53:59Z | |
dc.date.available | 2021-09-21T14:53:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | COVID-19 pandemic forced higher education institutions to make a sudden transition from face-to-face to distance learning, which involved a huge effort by all those involved in adapting to a new learning system. The analysis of students’ responses to questionnaires applied in a Portuguese higher education institution highlighted the main positive and negative aspects experienced, bringing contributions to a discussion on factors that determine the success of remote education and the preparation of the next semester. | pt_PT |
dc.description.abstract | A pandemia da COVID-19 forçou as instituições de ensino superior a realizar uma transição súbita do ensino presencial para o ensino remoto, o que envolveu um enorme esforço de todos os envolvidos na adaptação a um novo sistema de aprendizagem. Este trabalho apresenta os resultados preliminares de um estudo mais alargado sobre as perspetivas dos estudantes sobre o ensino remoto de emergência. O tratamento dos questionários aplicados aos estudantes de uma instituição de ensino superior portuguesa evidencia os principais aspetos positivos e negativos vivenciados, trazendo contributos para a discussão sobre fatores que determinam o sucesso do ensino remoto e para a preparação do próximo semestre. | pt_PT |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | pt_PT |
dc.identifier.citation | Correia, M., & Silva, P. S. (2020). Higher Education Polytechnic Students’ Perspectives on the Transition to Emergency Remote Teaching. In Proceedings of the 22th International Symposium on Computers in Education (SIIE 2020). Universidade de Cádiz. | pt_PT |
dc.identifier.issn | 1613-0073 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.15/3637 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
dc.relation.publisherversion | http://ceur-ws.org/Vol-2733/paper28.pdf | pt_PT |
dc.subject | covid-19 pandemic | pt_PT |
dc.subject | emergency remote teaching | pt_PT |
dc.subject | higher education | pt_PT |
dc.subject | ensino remoto de emergência | pt_PT |
dc.subject | ensino superior | pt_PT |
dc.subject | pandemia da COVID-19 | pt_PT |
dc.subject | perspetivas dos estudantes | pt_PT |
dc.subject | students’ perspectives | pt_PT |
dc.title | Perspetivas de estudantes do ensino superior politécnico sobre a transição para o ensino remoto de emergência | pt_PT |
dc.title.alternative | Higher education polithecnic students’ perspectives on the transition to emergency remote teaching | pt_PT |
dc.type | journal article | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.citation.conferencePlace | Universidade de Cádiz - CEUR-WS | pt_PT |
oaire.citation.endPage | 61 | pt_PT |
oaire.citation.startPage | 56 | pt_PT |
oaire.citation.title | Proceedings of the 22th International Symposium on Computers in Education (SIIE 2020) | pt_PT |
person.familyName | Correia | |
person.familyName | Santos Silva | |
person.givenName | Marisa | |
person.givenName | Perpétua | |
person.identifier.ciencia-id | F319-BEDD-099B | |
person.identifier.ciencia-id | AB11-C4D2-4A47 | |
person.identifier.orcid | 0000-0001-6205-4475 | |
person.identifier.rid | C-6766-2014 | |
person.identifier.scopus-author-id | 57202834080 | |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | article | pt_PT |
relation.isAuthorOfPublication | 866ed423-d6ba-4d00-8866-e5fe2db4fa9b | |
relation.isAuthorOfPublication | c8b20831-0506-4819-9ca2-bf9a9259fbd6 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 866ed423-d6ba-4d00-8866-e5fe2db4fa9b |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- SIIE2020 Proceedings-56-61.pdf
- Size:
- 403.95 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format