Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Perspetivas de estudantes do ensino superior politécnico sobre a transição para o ensino remoto de emergência

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
SIIE2020 Proceedings-56-61.pdf403.95 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

COVID-19 pandemic forced higher education institutions to make a sudden transition from face-to-face to distance learning, which involved a huge effort by all those involved in adapting to a new learning system. The analysis of students’ responses to questionnaires applied in a Portuguese higher education institution highlighted the main positive and negative aspects experienced, bringing contributions to a discussion on factors that determine the success of remote education and the preparation of the next semester.
A pandemia da COVID-19 forçou as instituições de ensino superior a realizar uma transição súbita do ensino presencial para o ensino remoto, o que envolveu um enorme esforço de todos os envolvidos na adaptação a um novo sistema de aprendizagem. Este trabalho apresenta os resultados preliminares de um estudo mais alargado sobre as perspetivas dos estudantes sobre o ensino remoto de emergência. O tratamento dos questionários aplicados aos estudantes de uma instituição de ensino superior portuguesa evidencia os principais aspetos positivos e negativos vivenciados, trazendo contributos para a discussão sobre fatores que determinam o sucesso do ensino remoto e para a preparação do próximo semestre.

Description

Keywords

covid-19 pandemic emergency remote teaching higher education ensino remoto de emergência ensino superior pandemia da COVID-19 perspetivas dos estudantes students’ perspectives

Citation

Correia, M., & Silva, P. S. (2020). Higher Education Polytechnic Students’ Perspectives on the Transition to Emergency Remote Teaching. In Proceedings of the 22th International Symposium on Computers in Education (SIIE 2020). Universidade de Cádiz.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License