Repository logo
 
Publication

Science and mathematics teachers of the future

dc.contributor.authorMichelsen, Claus
dc.contributor.authorNielsen, Jan
dc.contributor.authorPetersen, Morten
dc.date.accessioned2010-11-29T16:43:23Z
dc.date.available2010-11-29T16:43:23Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractThis paper presents the project Science and Mathematics Teachers of the Future. The aim of the project is to develop and implement a graduate level equivalent degree program in mathematics and science instruction for in-service teachers of lower secondary education. This aim is achieved in the programme through involving the teachers in design, implementation and evaluation of innovative instructional sequences, which deals with a wide range of aspects of mathematics and science, e.g. modern science and the importance of science in society. In the program contemporary science and mathematics education research serves as a basis for the design and development of warranted practices with which the teachers may experiment in their classroom. We will focus on the outcomes of offering a program which is intimately tied to (i) contemporary science and mathematics education research, (ii) modern science and mathematics and (iii) the teacher’s practices in the classroom. - Este artigo apresenta o projecto Professores de Ciência e de Matemática do Futuro. O objectivo deste projecto consiste em desenvolver e implementar um programa de graduação em educação de matemática e ciências destinado a professores dos primeiros anos do ensino secundário (3º ciclo do ensino básico em Portugal). Este objectivo é alcançado no programa através do envolvimento dos professores na concepção, implementação e avaliação de sequências de ensino inovadoras, relacionadas com um leque alargado de aspectos de matemática e ciências como, por exemplo, a ciência moderna e a importância da ciência na sociedade. Neste programa, a investigação contemporânea em educação de ciência e matemática serve de base à concepção e desenvolvimento de práticas que os professores poderão experimentar nas suas aulas. Neste texto, centramo-nos nos resultados da oferta de um programa intimamente ligado: (i) a investigação contemporânea em educação de matemática e ciência; (ii) a ciência e matemática modernas e (iii) à prática lectiva dos professores.por
dc.identifier.citationMICHELSEN, Claus; NIELSEN, Jan; PETERSEN, Morten - Science and mathematics teachers of the future. Revista Interacções. Nº9 (2008), p.97-112por
dc.identifier.issn1646-2335
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.15/305
dc.language.isoengpor
dc.publisherInstituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educaçãopor
dc.relation.publisherversionhttp://nonio.eses.pt/interaccoes/artigos/I5.pdfpor
dc.subjectEducational reconstructionpor
dc.subjectProfessional developmentpor
dc.subjectTeacher-researcher collaborationpor
dc.titleScience and mathematics teachers of the futurepor
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceSantarémpor
oaire.citation.endPage112p.por
oaire.citation.startPage97p.por
oaire.citation.titleRevista Interacçõespor
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typearticlepor

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
I5.pdf
Size:
177.81 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: