Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
While narratives which integrate aspects of human consciousness can be a powerful
instrument in teaching and learning about socio-scientific issues, the science curriculum
offers unfruitful grounds for the development of narrative in school students. Learning
science and learning about socio-scientific issues are epistemologically distinct activities.
The way teachers across the curriculum use narratives suggests that an interdisciplinary
approach might be more effective for teaching these issues, particularly where narrative
plays a core role. - Apesar das narrativas que integram aspectos da consciência humana poderem
constituir um instrumento poderoso no ensino e na aprendizagem sobre questões
sociocientíficas, o currículo de ciências oferece pontos de partida pouco frutíferos para o
desenvolvimento de narrativas pelos alunos. Aprender ciência e aprender acerca de
questões sociocientíficas são actividades epistemologicamente distintas. A forma como os
professores de diferentes áreas do espectro curricular utilizam as narrativas sugere que
uma abordagem interdisciplinar poderá ser mais eficaz para o ensino destas questões,
particularmente onde a narrativa ocupa um papel central.
Description
Keywords
Narratives Socio-scientific issues Pedagogy
Citation
LEVINSON, Ralph - The use of narrative in supporting the teaching of socio-scientific issues: a study of teachers' reflections. Revista Interacções. Nº4 (2006), p.24-41
Publisher
Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação