Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

School identity: a living document on the relationship between the biography of the principal relating to school identity

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
G6.pdf187.25 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Identity, since long a concept used in developmental theories on puberty and early adolescence, in this article is used as a concept describing the situational determined process of creating a distinct profile of the school. In this process, it is argued, the role of the principal of the school is of particular interest. The Self Confrontation Method (SCM) is supposed to play an important role in clarifying the autobiographical aspects of the principal’s main life theme in relation to his role of being the leading and motivating person in the creative process of identity development of the school. The principal’s life theme and the process of identity development of the school seem to be closely related. - A Identidade, conceito desde há muito mobilizado em teorias do desenvolvimento humano, é usado neste artigo como descritor de um processo situado de criação de um perfil diferenciado da escola. Defendemos a perspectiva de que, neste processo, é particularmente relevante o papel do líder da escola. Nesta perspectiva, o Método da Auto-Confrontação desempenha um papel importante na clarificação de aspectos autobiográficos do líder. Procura-se evidenciar a relação entre a história de vida do líder e o seu papel de condução e motivação de pessoas, no contexto do processo criativo que constitui o desenvolvimento identitário da escola.

Description

Keywords

Identity School identity Biographical perspective Self Confrontation Method (SCM)

Citation

HAVEST, K. H. (Ina) ter; BAKKER, C. (Cok) - School identity: a living document on the relationship between the biography of the principal relating to school identity.Revista Interacções.nº7(2007),p.116-140.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação

CC License