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  • What is the impact of the COVID-19 pandemic on financial performance of fitness centers?
    Publication . Vieira, Elsa; São João, Ricardo
    Purpose: This study aims to understand the impact of the Covid-19 pandemic on the financial performance of fitness centers in Portugal, for this purpose, financial indicators are compared before and during the pandemic period. With this study we intend to understand if all or just some financial indicators had a negative impact with the pandemic. It is also the purpose of this paper to understand whether the financial performance of fitness centers depended on their size, number of employees and sales volume. Design/methodology/approach: The sample was obtained from the Sabi database. The elements for Portugal were: the Economic Activity Code 93130 – Gym activities (fitness) and the entities that had information for the years 2019, 2020 and 2021 on: sales, EBITDA, EBIT, net income, solvency, borrowing, liquidity and number of employees. The sample is 689 entities. Results and conclusions: The results obtained showed statistically significant influences on variables such as: dimension and sales volume. There is statistical evidence that financial indicators obtained worse results in the years of the pandemic (2020 and 2021) essentially due to the period in which it was not possible to develop the activity in person.
  • A qualidade do serviço avaliada pelos clientes que não frequentam o ginásio de acordo com as diferenças sociodemográficas
    Publication . Vieira, Elsa; Ferreira, João J. M.; São João, Ricardo
    A qualidade de serviço é um tema muito importante na gestão das organizações, os clientes procuram qualidade, e a sua fidelização depende da importância e do desempenho de cada uma das dimensões da qualidade de serviços. Assim, este estudo tem como objetivo conhecer o nível de importância e desempenho dos atributos da qualidade de serviço, na ótica dos ex-clientes de um health club e estudar o comportamento das variáveis o género, o nível de escolaridade, a idade, o preço, a permanência e a frequência quanto às dimensões importância e desempenho dado aos atributos da qualidade de serviço, na ótica dos ex-clientes de um health club. Os métodos tiveram por base um questionário a uma amostra de 101 ex-clientes de um health club, tendo sido utilizada a análise desempenho importância e a ANCOVA, para avaliar quais as caraterísticas dos ex-clientes que influenciam o diferencial entre o desempenho e a importância, tendo como fatores o género e a escolaridade e como covariáveis a idade, a mensalidade, o período de permanência e a frequência mensal. Os resultados obtidos demonstraram uma influência estatisticamente significativa das variável género, habilitações literárias, permanência e frequência nas dimensões importância e desempenho.