Browsing by Issue Date, starting with "2014-07-15"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Online social networks and computer skills of university utudentsPublication . Potes Barbas, Maria; Valerio, Gabriel; Rodríguez-Martínez, María del Carmen; Herrera-Murillo, Dagoberto José; Belmonte-Jiménez, Ana MaríaCurrently a large number of college students belong to social networks and spend several hours a week on them. Some sectors of society, like parents and teachers, are concerned about the negative impact on their academic work and in their personal lives. However, because the potential positive impacts have not been explored enough, this research addresses the question: What are the characteristics of online social networks that could facilitate the development of college students skills’? The research was qualitative and was conducted in a private institution of higher education. Twenty-one college students and thirteen college teachers participated. The results show that the characteristics of social networks that favor the development of ICT skills are primarily: 1) environment conducive to learning where students can learn by playing, racing, linking and imitating; 2) rich environment in technology tools, where there are primarily face tools, external tools executed outside the social network, internal tools, and external tools executed within the social network; 3) appropriate environment for the exchange of information, where communication can be: one to one, one to many, one to all contacts and one to all followers.
- O papel do educador/professor na promoção da continuidade educativa entre Pré-Escolar e 1º CEBPublication . Luís, Inês Daniela Miranda; Marques, RamiroO presente relatório visa relatar as várias etapas percorridas ao longo desta minha iniciação à prática pedagógica, no âmbito do Mestrado em Educação Pré-escolar e Ensino do 1º ciclo do Ensino Básico. O presente trabalho pretende dar a conhecer as experiências vivenciadas nos vários contextos de estágio (Creche, Jardim-de-Infância e 1º Ciclo do Ensino Básico), assim como as aprendizagens mais significativas que nestes realizei como futura profissional de ensino. Apresenta-se ainda a investigação emergente da minha prática sobre a “transição da educação pré-escolar para o 1º ciclo do ensino do ensino básico”, onde é exposta a importância que devemos atribuir aos momentos detransição, de forma a garantir a continuidade educativa, nomeadamente, a articulação. No final deste relatório partilho uma pequena reflexão sobre o percurso académico ao longo dos três semestres correspondentes ao mestrado em Educação Pré-Escolar e 1º Ciclo do Ensino Básico.