Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.15/302
Título: New programmes for teachers professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers' professional development
Autor: Lindner, Martin
Palavras-chave: Teachers' professional development
Science and mathematics teaching
Learning communities
Evaluation of professional development initiatives
Data: 2008
Editora: Instituto Politécnico de Santarém, Escola Superior de Educação
Citação: LINDNER, Martin - New programmes for teachers professional development in Germany: the programme SINUS as a model for teachers' professional development. Revista Interacções. Nº9 (2008), p.149-155
Resumo: SINUS ('Increasing the efficiency of science and mathematics instruction') was initiated in 1998 as a reaction to the comparably poor TIMS-Study results. Using the experience from SINUS several programmes with a similar structure were created in Germany, but only SINUS led to some dissemination activities on national level. This article describes the main characteristics of the programme and gives an overview of the evaluation results. - O Projecto SINUS ('Increasing the efficiency of science and mathematics instruction') foi iniciado em 1998 em reacção aos maus resultados obtidos no estudo internacional TIMSS. A partir da experiência do SINUS foram criados na Alemanha vários programas com uma estrutura semelhante. Contudo, apenas este programa conduziu a actividades de disseminação a nível nacional. Este artigo descreve as principais características deste programa e apresenta uma visão geral dos resultados da sua avaliação.
URI: http://hdl.handle.net/10400.15/302
ISSN: 1646-2335
Versão do Editor: http://nonio.eses.pt/interaccoes/artigos/I8.pdf
Aparece nas colecções:Volume 4 - 2008 - nº09

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
I8.pdf74,47 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.